شرح وظايف تخصصي مسئول كتابخانه
- · تدوين، بازنگري و اصلاح دستورالعمل هاي كاري و اولويت بندي هاي امور بخش مورد نظر
- · نظارت بر فرآيند كارها و پيشرفت امور
- · برگزاري دوره هاي آموزشي (آموزش به همكاران و مراجعان)
- · تشويق همكاران بخش به شركت در سمينارها و همايش هاي حوزه كتابداري و اطلاع رساني
- · برگزاري جلسه هاي دوره اي با بخش هاي مورد نظر
- · ارائه گزارش و آمارهاي دوره اي از بخش مورد نظر به رئيس دانشكده
- · همكاري با كاركنان در بخش هاي ديگر و انجام كار گروهي
- · نظارت بر مراحل سفارش مواد مورد نياز با توجه به درخواست ها
- · برنامه ريزي و نظارت بر امور سفارش هاي داخلي و خارجي
- · نظارت بر پيگيري و دريافت كامل مواد سفارش شده
- · ارتباط با اعضاي هيات علمي و دانشجويان و انجام نياز سنجي از اين گروه جهت گزينش مواد
- · برقراري و حفظ ارتباطات با فروشندگان، ناشران و كارگزاران
- · بررسي ابزارهاي انتخاب مواد چاپي و غيرچاپي جهت سفارش منابع
- · تنظيم بودجه و ايجاد تعادل موضوعي در مجموعه
- · انجام مكاتبات اداري و يا نظارت برآن
- · پيش بيني بودجه ريالي و ارزي جهت خريد منابع اطلاعاتي داخلي و خارجي
- · تقويت خريد اشتراكي و يا استفاده اشتراكي
- · برقراري ارتباط و نظارت بر روابط بين كتابخانه اي
- · برنامه ريزي و كنترل اجراي وجين در كتابخانه
- · اطلاع از اهميت و نقش كتابخانه در گسترش فرهنگ و دانش در جامعه
- · شناسايي نيازهاي آموزشي و پژوهشي و همكاري در اجراي طرح هاي پژوهشي
- · اطلاع از اهميت و نقش كتابخانه در گسترش فرهنگ و دانش در جامعه
- · مديريت يكپارچه منابع و نظام هاي اطلاعاتي براي تسهيل در دسترسي به اطلاعات
- · گزينش منابع اطلاعاتي به منظور دسترسي به اطلاعات كيفي و تسهيل راه هاي دسترسي به آن
- · تهيه و گزينش منابع مورد نياز واحدهاي پژوهشي و پردازش اين منابع و اطلاعات خدمت به آموزش و پژوهش پزشكي از طريق اشاعه اطلاعات موجود در منابع
- · تقويت روحيه تحقيق و پژوهش در كاربران و كمك به پرورش خلاقيتها و استعدادها
- · آموزش نحوه استفاده از سامانه كتابخانه، و سامانه امانت كتاب به كاربران
- · توانمند سازي كاربران از طريق برگزاري كارگاهها
- · برنامهريزي و انجام مسابقههاي كتابخواني و چكيده نويسي
- · مشاوره اطلاعاتي با كاربران با هدف تسريع در فرايند فعاليتهاي پژوهشي و توليد دانش
- · آموزش سواد اطلاعاتي با هدف توانمندسازي كاربران در بهره گيري مستقل از اطلاعات
- · برنامه ريزي و توسعه خدمات برون كتابخانه اي به منظور جلب كاربران بيشتر
- · اشاعه دانش و ارتباط كارآمد و مستمر با متخصصين رشته هاي موضوعي گوناگون
- · آشنايي با علم اطلاعات و راه هاي سازماندهي، ذخيره و بازيابي، مديريت و اشاعه آن